Serviciile oferite în mod obișnuit de un arhitect includ dezvoltarea proiectării conceptelor, pregătirea documentelor de construcție și administrarea
Serviciile oferite în mod obișnuit de un arhitect includ dezvoltarea proiectării conceptelor, pregătirea documentelor de construcție și administrarea construcțiilor. Arhitecții oferă, de asemenea, o mare varietate de servicii suplimentare, inclusiv studii de fezabilitate, programare arhitecturală și management de proiect.
În plus față de managementul de proiect, oamenii pot apela la servicii de arhitectura pentru sfaturi și expertiză înainte de cumpărarea imobiliară. De asemenea, arhitectul îi poate sfătui înainte de vânzarea proprietății şi informa cu privire la starea structurilor existente. În cele din urmă, se recomandă apelarea la expertiza arhitectului pentru a detecta orice nereguli la finalizarea lucrărilor. În funcție de nivelul de serviciu solicitat, următoarele servicii sunt de obicei oferite fie de arhitect, fie de consultanți.
- Inițierea proiectului
Acesta este momentul când începe planificarea unui proiect. Poate fi un proiect de construcție nouă, intervenții asupra unei clădiri existente sau reabilitare apartament, casă, birouri. Lucrând împreună cu arhitectul, clientul împărtășește nevoile, ideile și obiectivele proiectului.
- Proiectare schematică
În această etapă, arhitectul începe pregătirea schițelor și conceptelor preliminare de proiect pe baza cerințelor și bugetului clientului, care ajută la explorarea și ilustrarea posibilelor opțiuni. Arhitectul analizează diferitele opțiuni şi îi prezintă clientului, în urma analizei efectuate, diferitele argumente pro și contra privind punerea în aplicare a proiectului.
- Dezvoltarea proiectării
Odată ce este convenit un proiect schematic și există o definiție mai clară a sferei și calității proiectului final, începe faza de dezvoltare a proiectului. Proiecțiile suplimentare ale costurilor ajută la stabilirea implementării – dacă proiectul este sau nu conform bugetului preliminar sau ce modificări, dacă sunt necesare, trebuie făcute.
- Documente de construcție
Cele mai citite articole
Continuarea fazei de dezvoltare a proiectului, desenele și specificațiile de lucru sunt dezvoltate după ce au fost stabilite concepte de proiectare. Aceste documente de construcție sunt cele cerute de municipalitățile locale pentru a obține autorizația de construire. Ele sunt, de asemenea, utilizate pentru a solicita oferte de la diferiții contractori, care vor fi necesare pentru construirea proiectului.
Documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire – DTAC este noua denumire acordată fostului proiect de autorizare construcţie (PAC) conform modificărilor legislative aprobate. Aceasta documentaţie este folosită doar pentru obţinerea autorizaţiei de construire şi nu reprezintă proiectul complet al clădirii.
- Licitarea și negocierea
Un arhitect poate sfătui cu privire la alegerea contractantului prin evaluarea ofertelor competitive. El asistă la evaluarea ofertelor și la pregătirea contractului dintre client și contractant.
- Administrarea construcțiilor și a contractelor
Arhitectul se consultă cu clientul și oferă consiliere în timpul construcției. Vizitele la fața locului ajută la stabilirea și urmarea planului în conformitate cu documentul de construcție și intenția de proiectare. Rolul arhitectului este, de asemenea, de a sfătui clientul dacă materialele și manopera îndeplinesc standardele în vigoare.
În timpul lucrărilor, arhitectul verifică conformitatea și execuția lucrărilor. Este prezent în momentele cheie ale operațiunii și organizează o ședință săptămânală pe șantier. El scrie și distribuie raportul săptămânal al întâlnirii. Arhitectul îşi însoțește clientul în timpul recepției proiectului. El efectuează controlul și verifică conformitatea și calitatea muncii efectuate.